Internetowy Kurs Webwritingu       

Kurs webwritingu

5-tygodniowy internetowy kurs, który zawiera wszystko, czego potrzebujesz, by napisać, zoptymalizować i wypromować tekst internetowy.

Plan kursu:

1. Tydzień 1: Planujesz

Poznajesz główne rodzaje tekstów, jakie publikuje się w internecie: informacyjny, poradnikowy, felietonowy. Wybierasz jeden z nich, a następnie pracujesz nad nim przez cały kurs. Zastanawiasz się, co w Twoim tekście przykuje uwagę, jak uwypuklić korzyści i podsycić zainteresowanie. Na tej podstawie opracowujesz strukturę tekstu i piszesz jego pierwszą wersję. W tekście informacyjnym wykorzystujesz zasadę odwróconej piramidy, ożywiasz treść cytatami, zaciekawiasz faktami. W tekście poradnikowym podpowiadasz, jak coś zrobić lub wykorzystujesz popularny format wyliczanki. W tekście felietonowym śmiało pokazujesz swój punkt widzenia.

2. Tydzień 2: Szlifujesz

Ożywiasz tekst dynamicznymi czasownikami, zastępujesz ogólniki konkretami. Rozprawiasz się ze słowami, które zaśmiecają tekst i uczysz się rozmawiać z czytelnikiem. Porządkujesz tekst wizualnie. Rozbijasz ścianę tekstu i dzielisz artykuł na krótkie akapity, by zwiększyć płynność lektury. Tworzysz przejrzyste wypunktowania, kierujesz uwagę na wytłuszczone słowa. Twój tekst nabiera blasku.

3. Tydzień 3: Zaciekawiasz

Piszesz chwytliwy tytuł, interesujący lid i zachęcające śródtytuły. Tytuł informacyjny tworzysz w formie newsa, pytania lub opowieści. W tytule poradnikowym podkreślasz korzyści z lektury, a w felietonowym - inspirujesz lub otwierasz serce przed czytelnikiem. Lid ubarwiasz streszczeniem, obrazem, pytaniem, kontrastem czy liczbami. Grupujesz akapity tematycznie i opatrujesz je śródtytułami. Uczysz się pisać śródtytuły, które zadowolą czytelnika i wyszukiwarkę.

4. Tydzień 4: Optymalizujesz

Dobierasz frazy kluczowe przy pomocy narzędzi SEO. Tworzysz tytuł SEO, który przekona do kliknięcia. Piszesz opis meta, który zawiera szczegóły, korzyści, a nawet emocje. Opisujesz linki w taki sposób, by zatrzymać czytelnika na stronie. Wybierasz grafikę, która zwiększa wartość informacyjną Twojego tekstu. Tworzysz zrozumiałą nazwę pliku oraz tekst alternatywny, który pomoże pająkom wyszukiwarki zrozumieć zawartość obrazka. Umieszczasz pod nim podpis, który podpowiada czytelnikowi, na co ma zwrócić uwagę.

5. Tydzień 5: Promujesz

Piszesz zapowiedź, która wypromuje Twój artykuł na Facebooku lub Twitterze. Wykorzystujesz niedopowiedzenie lub uwydatniasz korzyść w wezwaniu do działania. Zadajesz pytanie, na które czytelnik odpowie „tak”. Poznajesz sposoby na tworzenie mikrotreści w mediach społecznościowych, np. cytaty, zagadki, ciekawostki.

* Kursy przeznaczone są wyłącznie dla osób pełnoletnich ** Każdy uczestnik otrzymuje Certyfikat ukończenia kursu Webwritingu *** WYKŁADY DO KURSU WEBWRITING NAPISAŁA JOANNA WRYCZA-BEKIER

Terminy warsztatów

Nazwa kursu Termin Nauczyciel Cena

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które:

  • są zainteresowane profesjonalnym tekstem internetowym
  • mają własną stronę internetową
  • prowadzą firmowego lub prywatnego bloga
  • prowadzą sprzedaż internetową
  • chcą pisać teksty reklamowe w internecie
  • piszą newsy internetowe
  • chcą otrzymać indywidualną ocenę swojej pracy i uzyskać praktyczne wskazówki i komentarze od profesjonalnego nauczyciela
  • chcą otrzymać konstruktywną krytykę od innych uczestników kursu

Każdy kurs prowadzony jest w grupie, która wraz z nauczycielem prowadzącym stanowi jedną klasę.

Uczestnicy otrzymują indywidualną ocenę swojej pracy przez nauczyciela oraz od innych uczestników kursu.

Klasa stanowi zespół, który wspiera się nawzajem i pomaga w pracy na każdym etapie pisania. Nie ma znaczenia, jakie masz doświadczenie – im bardziej różnorodna grupa, tym lepszy zespół.

Kurs trwa pięć tygodni , każda lekcja jest aktywna przez siedem dni .

Kurs składa się z trzech głównych części:

Wykłady – co tydzień uczestnicy mają możliwość zapoznania się z wykładem na temat zgodny z planem zajęć. Przez cały tydzień otwarte jest forum do danego wykładu, na którym klasa wraz nauczycielem może dyskutować na temat omawianego materiału. Uczestnicy kontaktują się ze sobą i z nauczycielem w dogodnym dla siebie czasie; uczestnicy kursu nie muszą być w tym samym czasie dostępni on-line.

Ćwiczenia – raz w tygodniu zadawana jest praca domowa w formie ćwiczenia pisarskiego. Każdy uczestnik ma tydzień na wysłanie pracy do nauczyciela, który poprawi błędy i rzetelnie oceni pracę. Ćwiczenia pisarskie zostały opracowane w taki sposób, abyś mógł poeksperymentować z koncepcjami omówionymi w wykładach.

Krytyka tekstów Krytyka tekstów – oprócz opisanych wyżej ćwiczeń pisarskich, każdy uczestnik będzie przedstawiał swoje teksty całej klasie. Ten moduł zajęć nazywamy – krytyką tekstów. Wszyscy uczestnicy wysyłają swoje opinie na temat komentowanej pracy. Następnie nauczyciel ocenia pracę pod względem merytorycznym. Cały proces dostarcza autorowi ocenianej pracy wielu cennych opinii i komentarzy, a pozostałym uczestnikom szansę uczenia się nie tylko na własnych przykładach.

 

Opinie uczestników

"Na kurs zapisałam się z nadzieją, że będę mogła poszerzyć swoją wiedzę o webwritingu. Tak się stało! Kurs bazował przede wszystkim na konkretnych przykładach. Pozwalały one na zrozumienie często popełnianych błędów przy jednoczesnym wskazaniu na dobre praktyki. Wartością dodaną jest indywidualny feedback od prowadzącego oraz innych uczestników kursu. Dzięki otwartości na krytykę można spojrzeć na własny tekst w sposób obiektywny i odkryć swój potencjał na nowo!"- Aleksandra, Kurs Webwritngu

"Kurs pod względem merytorycznym oceniam bardzo pozytywnie.Bardzo dużo praktycznych informacji i fantastycznie dobranych przykładów. Forma kursu jest przyjazna, co pozwala na elastyczność i pracę w swoim czasie. Platforma sama w sobie bardzo przejrzysta i intuicyjna." - Agata, Kurs Webwritingu

"Wspaniałe, syntetyczne wykłady i wnikliwe omawianie każdego ćwiczenia. Dużo skorzystałam na tym kursie." - Joanna, Kurs Webwritingu

"Kurs był dla mnie rozwijającym doświadczeniem. Wykonanie zadań wymagało ode mnie sporo trudu, ponieważ w ostatnich latach nie pisałam tekstów, które mają kogoś do czegoś zachęcić. Wiedza prezentowana w wykładach jest obszerna i szczegółowa, dlatego najpierw rysowałam mapę myśli z wykładu, żeby mieć obraz o czym należy pamiętać, następnie gromadziłam fakty w podpunktach a na koniec usiłowałam zebrać to wszystko w zgrabną całość. Przypominało to pakowanie puchowego śpiwora do małego worka - jak w jednym miejscu pasuje, to w drugim wyłazi. Nie wiem ile takie zadania zajmują czasu przeciętnemu kursantowi, ale mi zajmowały przynajmniej godzinę każdego wieczoru. W efekcie dorobiłam się.... nawyku pisania lub myślenia o pisaniu :)." - Katarzyna, Kurs Webwritingu

"Wykorzystam całą tę wiedzę tajemną do przyszłorocznego projektu." - Marta, Kurs Webwritingu

więcej:http://ww.pasjapisania.pl/opinie.html

Pozostałe kursy internetowe

Formularz kontaktowy
Wystąpił błąd aplikacji.
Wypełnij prawidłowo wszystkie pola.
Wiadomość została wysłana.
...

Nasz serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Dowiedz się wiecej.

Zgadzam się